קידום בריאות , משרד הבריאות
הגיל המבוגר

קידום בריאות ורפואה מונעת בגיל המבוגר

​בגיל המבוגר חשוב במיוחד לשמור על הבריאות ולאמץ אורח חיים בריא:
  • תזונה נבונה - תזונה וצריכת מזון ידועים בשנים האחרונות כמרכיבים הכרחיים וייחודים בשמירה על בריאות נאותה.
  • פעילות גופנית - יש להרבות בפעילות גופנית ולעסוק בה באופן סדיר – כדי למנוע תחלואה ונפילות, לשמור על התפקוד ולשפר את איכות החיים. 
  • מניעת נפילות וסביבה בטוחה - יש לשמור על כללי בטיחות בהליכה בחוץ ובהתנהלות בבית, כדי למנוע נפילות פגיעות ותאונות. 
  • חיסונים - יש להתחסן בחיסונים המומלצים על מנת למנוע מחלות וסיבוכים.
  • ירידה בשמיעה - בעיות שמיעה קיימות בכל הגילאים, אך שכיחותן עולה בגיל המבוגר ירידה בשמיעה עלולה לפגוע באיכות החיים בתחומים שונים. הן עלולות לגרום עלולות לגרום למבוכה, לצער ולתחושת בדידות.  חשוב שאנשים המתקשים בשמיעה יפנו לעזרה מקצועית. בהתאם לממצאי האבחון ניתן יהיה להציע מגוון אפשרויות טיפול שיכולות לסייע.
  • סכנות מזג אוויר קיצוני: חם או קרהסכנה הבריאותית ממזג אויר חם גדולה במיוחד בגיל המבוגר. סכנה גדולה עוד יותר קיימת עבור אנשים הסובלים מהשמנת יתר, מחלות כרוניות, מטופלים בתרופות מסוימות, בעת מחלה חריפה או במצב של חסר בנוזלים (התייבשות). גם מזג אוויר קר מאד עלול להוות סכנה לקשישים.
    הסכנות במזג אוויר קר -  הסיכון לירידת חום הגוף קיים גם בירידה קלה בלבד של טמפרטורת הסביבה. ככל שיש לקשיש יותר גורמי סיכון אישיים וסביבתיים – הסכנה הולכת וגדלה. הדבר עלול להוביל לירידה בתפקוד, בלבול ואף פגיעה בתפקוד מערכות חיוניות.
  • טיפול תרופתי - חשוב מאד לעקוב אחר ההנחיות הרפואיות כדי לשמור על איזון מתאים של מחלות כרוניות, תוך שימוש נאות בטיפול התרופתי. מידע נוסף בעצות לנטילת תרופות בצורה בטוחה.
  • בריאות הפה והשיניים - לבריאות הפה והשיניים יש השפעה עצומה על איכות החיים, משמירה על תפקוד יומיומי תקין הכולל אכילה, דיבור וקיום קשרים חברתיים ועד למניעת כאב וחוסר נוחות.  
שמירה על אורח חיים בריא ומניעת מחלות ותאונות תורמת לבריאותכם ולעצמאותכם!

לחץ לגרסת הדפסהגרסת הדפסה
  
  
Shareשתף/שמור
  
  

להיות פעיל בכל גיל