תזונה ים תיכונית, משרד הבריאות

תזונה ים תיכונית

בריאות בצלחת – יתרונות התזונה הים תיכונית 


​תזונה ים תיכונית ידועה בזכות הסגולות הבריאותיות שלה וביתרונות שהיא מספקת לשמירה על אורח חיים בריא ומניעת מחלות. 
סוגי המזון והרגלי האכילה לצד השפעות סביבתיות וחברתיות, הופכים את הדיאטה הים תיכונית למומלצת על ידי תזונאים, חוקרים ורופאים. 
שינוי הרגלי תזונה וצריכת מזון בריא יותר עשוי להפחית את הסיכון להתפרצות מחלות כמו סוכרת, מחלות לב, כולסטרול גבוה ועוד.  

סודות המזון של הים התיכון 

הרגלי התזונה של תושבי אגן הים התיכון שהתבססו על מוצרי מזון זמינים, זולים וטריים, מוכיחים את עצמם גם היום כמומלצים לשמירה על בריאות תקינה. 

תפריט המבוסס על פירות וירקות טריים, קטניות, דגנים מלאים, דגים, שמן זית, מעט מוצרי חלב ועד כוס יין אדום עם הארוחה (מלבד מי שאסור לו, כמו נשים בהריון), הופכים את הדיאטה הים תיכונית לבריאה במיוחד. 
אכילה איטית, חלוקת המזון למספר ארוחות (קטנות) לאורך היום והוספת פעילות גופנית יומית מתונה, יהפכו את אורח החיים לבריא יותר. 

סוגי מזון אופייניים לתפריט הים תיכוני 

התזונה הים תיכונית מבוססת בעיקר על רכיבים ממקור צמחי, מה שהופך אותה לדלה בשומן ובחלבון מהחי. 
לעומת זאת, היא עשירה בחומצות שמן בלתי רוויות, פחמימות מורכבות, סיבים תזונתיים, מינרלים וויטמינים.

צריכה קבועה​ צריכה מתונה​ ​צריכה מועטה
ירקות ופירות​ חלב וגבינות​ בשר אדום​
​דגנים וקטניות דגים ועופות​ ממתקים​
​אגוזים וזרעים ביצים​ חטיפים​
​שמן זית יין אדום​ מזון מעובד​
 

יתרונות התזונה הים תיכונית

התפריט הים תיכוני עשיר במזונות שמסייעים לגוף בהגנה מפני רעלים ותורמים לחיזוק מערכת החיסון, מערכת הלב, מפחיתים את הסיכון לסוכרת מסוג 2, מורידים את רמת הכולסטרול הרע בדם ועוזרים לשמירה על משקל תקין. בנוסף, צריכה של שמן זית ודגים המכילים אומגה 3, מסייעת להגנה על בריאות העין והראיה ואף מפחיתה את הסיכון לשבץ, בעיקר בקרב גילאים מבוגרים. 
לחץ לגרסת הדפסהגרסת הדפסה
  
  
  
  
efsharibari.JPG